V 1. díle jsme Vás informovali o robotech Ozobot bit. Dnes se dozvíte, jak s nimi naše děti pracují, co už umí a jak jim programování jde.
Většina dětí si rády kreslí, vybarvují omalovánky, tvoří vlastní plánky a návrhy. Právě na tom je princip Ozobota postaven. Děti využívají ji připravená bludiště, do kterých mohou fixou nebo i pastelkou malovat tzv. „ozokódy“ a tím určit, kterým směrem nebo jak rychle se bude robot pohybovat. Mohou také řešit různé rébusy, křižovatky nebo malovat i vlastní plány, po kterých bude robot jezdit. U dětí tak rozvíjíme logické úvahy, smysl pro přesný postup formou hry – tzv. algoritmizace.
Nová informatika – tedy informatika dalších let se má ubírat právě tímto směrem. S robotizací se budou děti setkávat nejen ve výuce, ale i na školních projektech – především ty mladší. Ty starší se od malování a fixů přesunou k počítačům a tabletům. Zde využijí roboty k přímo k programová v blocích ve specializovaných programech.
Ale o tom zase příště!
Marcela Dopitová